TechnologiaPoznaj nasze możliwości

Czasy, w których jakość druku cyfrowego była odróżnialna od offsetu mamy już dawno za sobą. Choć uważamy, że szala jakości powoli przechyla się na stronę nowych technologii. Tak jak i prędkości produkcyjnych. W skrócie, w odpowiednich dłoniach możliwości cyfrowego świata poligraficznego są niezmiernie atrakcyjne. Wierzymy, że sprostamy wszelkim oczekiwaniom naszych Klientów.

Korzystamy z dwóch technologii druku: ciekło i suchotonerowej. Lwia część produkcji opakowaniowej oraz B2B realizowana jest na maszynie HP Indigo Digital Press wyposażonej w 7 zespołów farbowych, obsługę grubych podłoży, kolor biały, druk na podłożach syntetycznych oraz bardzo zaawansowane przetwarzanie danych wejściowych dzięki dedykowanym serwerom rastrującym. Ponadto mamy dwa urządzenia suchotonerowe do druku min. długich arkuszy i alternatywnych podłoży oraz dwustronnego druku ulotek farmaceutycznych na niezmiernie cienkich podłożach.

Prędkości produkcyjne wynoszą nawet 8000 arkuszy na godzinę, a jakość zadruku pozwala na płynne przeniesienie produkcji z offsetu do naszej części cyfrowej. Standardowo pracujemy na arkuszach o rozmiarze 48x33 cm, jednak mogą być powiększone nawet do 100x33 cm. Jako jedyni dajemy możliwość druku kolorami specjalnymi z dokładnością nawet do dE =< 1 na wybranym podłożu, ponieważ dysponujemy własnym mieszalnikiem farb do technologii HP Indigo. Akceptujemy podłoża o grubości do 480 mikronów, czyli blisko pół milimetra.

W przypadku samego obrazowania pracujemy standardowo rastrem kołowym 180 lpi, jednak przy odpowiednich pracach możemy zastosować rastry AM o innych liniaturach jak 230 lpi lub też rastry modulowane częstotliwościowo FM.

VDP

Do tej pory najczęściej druk cyfrowy kojarzył się z krótkimi seriami, które nie były opłacalne w druku konwencjonalnym. Jednak coraz częściej oczekiwania klientów końcowych są związane z nanoszeniem danych unikatowych dla pojedynczego produktu. Oznacza to, że jakaś część grafiki, tekstu czy wręcz kompletnych obrazów się zmienia z arkusza na arkusz. To zaś sprawia, że jedynym partnerem staje się zaawansowana drukarnia pracująca z najnowocześniejszymi technologiami. Oferujemy Państwu druk zmiennych danych: VDP czyli Variable Data Printing.
Aby przybliżyć Państwu tematykę proszę sobie przypomnieć kampanię firmy Coca-Cola z imionami nadrukowanymi na etykietach. Wszystkie one były wykonywane cyfrowo właśnie na maszynach HP Indigo. A to był dopiero początek możliwości, które urosły wprost niebotycznie przez te kilka minionych lat.
Dysponujemy zaawansowanym oprogramowaniem, które umożliwia generowanie zmiennych grafik tak, że np. jesteśmy w stanie stworzyć 10 000 unikatowych okładek na wydanie magazynu lub pełną serię produkcyjną opakowań danego produktu w najróżniejszych kolorach. Ponadto możemy produkować korespondencję seryjną, jednak nie tylko w tradycyjny sposób operując kolorem np. czarnym. Potrafimy zmieniać dane korzystając z kolorów spotowych takich jak w księdze znaków klienta docelowego. Dzięki temu graficy nie muszą ograniczać się do offsetowych poddruków i cyfrowego tesktu - możemy tworzyć dowolne grafiki z arkusza na arkusz zachowując pełną stabilność kolorystyczną i korzystając z farb standardu Pantone do każdego z nich.

Kolor

Każda z naszych maszyn przechodzi dwa etapy kalibracji: densytometryczna dla kompletnych zespołów farbowych i pod podłoże oraz spektrofotometryczna z uwzględnieniem podłoża, czego wynikiem jest profil ICC. Pracujemy w oparciu o iluminant M1 i nasze podstawowe urządzenia pomiarowe Konica Minolta oraz dodatkowo Xrite. Na specjalne życzenie możemy odnieść się do iluminantów M0, M2 lub innych wybranych przez Klienta.
Farby Pantone możemy reprodukować na trzy sposoby: z zestawu CMYK, CMYK+OVG oraz specjalnie mieszanych farb uzyskując dE =< 1. Należy pamiętać, że nasz standardowy gamut CMYK jest znacząco szerszy niż farb choćby z Euroskali (Fogra39) i mamy naprawdę daleko idącą dokładność. W przypadku znalezienia się kolorów poza gamutem CMYK możemy sugerować użycie dodatkowych kolorów procesu jak pomarańcz (O), fiolet (V) lub zieleń (G). W przypadku nacisku na jakość i bezwzględną powtarzalność barwną oraz uniknięcie rastra w aplach spotowych proponujemy zmieszanie dedykowanych farb i korzystanie z nich tak jak w przypadku maszyn offsetowych, z tą zaletą, że dane mogą być zmienne z arkusza na arkusz. Dzięki proponowanym rozwiązaniom jesteśmy w stanie zreprodukować 98% kolorów ze wzornika Pantone Solid Coated+.
Ponadto przy druku o podwyższonej jakości fotograficznej proponujemy realizację prac z wykorzystaniem kanałów jasnych zwiększając gładkość zadruku. Zestaw kolorów może mieć aż 7 separacji: CMYK + Light Black + Light Cyan + Light Magenta.

Podłoże

W tym miejscu nasze możliwości są praktycznie nieograniczone. Ogromna liczba podłoży jest dostosowana fabrycznie do druku ciekłotonerowego lub w ogóle nie wymaga żadnych przygotowań. Te zaś, które mogłyby sprawiać problem jesteśmy w stanie samodzielnie dostosować nanosząc specjalny roztwór chemiczny zwiększający adhezję farby do podłoża. Ponadto przy specjalnych wymaganiach arkusze mogą być lakierowane po zadruku.
Papiery teksturowane nie sprawiają problemu i zarówno "doliny" jak i "górki" będą równomiernie pokryte cyfrową farbą dzięki transferowi przez elastyczną gumę, a nie sztywny pas.
Dla podłoży barwionych w masie proponujemy poddruk białym kolorem albo porocesie: dostosowując adaptacyjnie krycie białego do kolorów zadrukowanych lub też po całości przy chęci uzyskania określonego efektu.

Reasumując... po raz kolejnym ograniczeniem będzie tylko wyobraźnia grafika.

Są produkcje, które po prostu wydają się być stworzone dla offsetu. Nie ma zatem sensu wywarzać otwartych drzwi. Drukarnią partnerską z grupy jest ERBI, której doświadczenie pozwala nam na realizację najbardziej wymagających prac po prostu z pełną wiarą o efekt. Obsługiwany format jest do B2 oraz w kooperacji do B0 z pełnymi uszlachetnieniami.

W zależności od potrzeb dysponujemy kilkoma technikami wykrawania. Od tradycyjnych tygli przy niewielkich nakładach z tłoczeniem Braille'a przez sztance z sekcją czyszczącą po cięcie cyfrowe modeli produkcyjnych i krótkich serii.

Wykrawanie cyfrowe

Pełną produkcję modeli (tzw. makieta, mockup) wykonujemy w oparciu o niezwykle precyzyjny stół tnący Esko Kongsberg. Dokładność jest na poziomie 0.02mm, a pasowanie odbywa się poprzez pracę kamery uwzględniając również skalowanie w razie potrzeby. Wykonujemy cięcie, perforację, nacinanie oraz bigowanie w jednym przelocie. Obszar roboczy to 160x120cm i obsługujemy wszelkie rodzaje papierów, kartonów, tektur litych, falistych 3 warstwowych, pianek PCV i Kappa do 5mm grubości. W przypadku realizacji produkcji wymagających druku oraz cięcia prosimy o kontakt celem wyjaśnienia jak przygotować pliki.

Tłoczenie Braille'a może być realizowane w dwóch miejscach linii produkcyjnej: podczas sztancowania lub sklejania na składarko-sklejarce Heidelberg Diana 80. Wybór techniki jest zależny od długości nakładów. Każdy narząd potwierdzany jest przez zaawansowany dział Kontroli Jakości wyposażony w system EyeC. Znakowanie odbywa się na wybranych ściankach opakowań.

Nasze prace wykończeniowe obejmują:

  • klejenie ręczne oraz automatyczne,
  • falcowanie ręczne oraz automatyczne (falcerki GUK),
  • zszywanie zszywkami,
  • bigowanie,
  • cięcie,
  • nacinanie (np. etykiet samoprzylepnych),
  • oraz oczywiście pakowanie zgodnie z wymogami Klienta.