TechnologiaPoznaj nasze możliwości

Czasy, w których jakość druku cyfrowego była odróżnialna od offsetu mamy już dawno za sobą. Uważamy, że szala jakości jak i prędkości produkcyjnych powoli przechyla się na stronę nowych technologii. W skrócie, w odpowiednich dłoniach możliwości cyfrowego świata poligraficznego są niezmiernie atrakcyjne. Wierzymy, że sprostamy wszelkim oczekiwaniom naszych Klientów.

Korzystamy z dwóch technologii druku: ciekło i suchotonerowej. Lwia część produkcji opakowaniowej oraz B2B realizowana jest na maszynie HP Indigo 12000 Digital Press wyposażonej w 7 zespołów farbowych, obsługę grubych podłoży oraz bardzo zaawansowane przetwarzanie danych wejściowych dzięki dedykowanym serwerom rastrującym. Ponadto mamy urządzenie suchotonerowe do druku min. długich arkuszy do rozmiaru 100x33 cm.


Jakość zadruku pozwala na płynne przeniesienie produkcji z offsetu do naszej części cyfrowej. Standardowo pracujemy na arkuszach o rozmiarze 70x50 cm.  Akceptujemy podłoża o grubości do 480 mikronów, czyli blisko pół milimetra. 7 kolorów, współpracujący z maszyną spectrofotometr oraz zaawansowane oprogramowanie pozwala drukować wiernie wszystkie prace cmykowe, a także 96% kolorów Pantone z dE =< 2.

W przypadku samego obrazowania pracujemy standardowo rastrem kołowym 180 lpi, jednak przy odpowiednich pracach możemy zastosować rastry AM o innych liniaturach jak 230 lpi lub też rastry modulowane częstotliwościowo FM.

VDP

Do tej pory najczęściej druk cyfrowy kojarzył się z krótkimi seriami, które nie były opłacalne w druku konwencjonalnym. Jednak coraz częściej oczekiwania klientów końcowych są związane z nanoszeniem danych unikatowych dla pojedynczego produktu. Oznacza to, że jakaś część grafiki, tekstu czy wręcz kompletnych obrazów się zmienia z arkusza na arkusz. To zaś sprawia, że jedynym partnerem staje się zaawansowana drukarnia pracująca z najnowocześniejszymi technologiami. Oferujemy Państwu druk zmiennych danych: VDP czyli Variable Data Printing.
Aby przybliżyć Państwu tematykę proszę sobie przypomnieć kampanię firmy Coca-Cola z imionami nadrukowanymi na etykietach. Wszystkie one były wykonywane cyfrowo właśnie na maszynach HP Indigo. A to był dopiero początek możliwości, które urosły wprost niebotycznie przez te kilka minionych lat.
Dysponujemy zaawansowanym oprogramowaniem, które umożliwia generowanie zmiennych grafik tak, że np. jesteśmy w stanie stworzyć 10 000 unikatowych okładek na wydanie magazynu lub pełną serię produkcyjną opakowań danego produktu w najróżniejszych kolorach. Ponadto możemy produkować korespondencję seryjną, jednak nie tylko w tradycyjny sposób operując kolorem np. czarnym. Potrafimy zmieniać dane korzystając z kolorów spotowych takich jak w księdze znaków klienta docelowego. Dzięki temu graficy nie muszą ograniczać się do offsetowych poddruków i cyfrowego tesktu - możemy tworzyć dowolne grafiki z arkusza na arkusz zachowując pełną stabilność kolorystyczną i korzystając z farb standardu Pantone do każdego z nich.

Kolor

Każda z naszych maszyn przechodzi dwa etapy kalibracji: densytometryczna dla kompletnych zespołów farbowych i pod podłoże oraz spektrofotometryczna z uwzględnieniem podłoża, czego wynikiem jest profil ICC. Pracujemy w oparciu o iluminant M1 i nasze podstawowe urządzenie pomiarowe Xrite  i1i0. Na specjalne życzenie możemy odnieść się do iluminantów M0, M2 lub innych wybranych przez Klienta.
Kolory Pantone możemy reprodukować na kilka sposobów wybierając zestaw, z którego będziemy je tworzyć CMYK, CMYK+OV, CMYK+OVG uzyskując dE =< 2. Należy pamiętać, że nasz standardowy gamut CMYK jest znacząco szerszy niż farb choćby z Euroskali (Fogra39) i mamy naprawdę daleko idącą dokładność. W przypadku znalezienia się kolorów poza gamutem CMYK możemy sugerować użycie dodatkowych kolorów procesu jak pomarańcz (O), fiolet (V) lub zieleń (G).  Dzięki proponowanym rozwiązaniom jesteśmy w stanie zreprodukować 96% kolorów ze wzornika Pantone Solid Coated+.

Są produkcje, które po prostu wydają się być stworzone dla offsetu. Nie ma zatem sensu wywarzać otwartych drzwi. Drukarnią partnerską z grupy jest ERBI, której doświadczenie pozwala nam na realizację najbardziej wymagających prac po prostu z pełną wiarą o efekt. Obsługiwany format jest do B2 oraz w kooperacji do B0 z pełnymi uszlachetnieniami.

W zależności od potrzeb dysponujemy kilkoma technikami wykrawania. Od tradycyjnych tygli przy niewielkich nakładach z tłoczeniem Braille'a przez sztance z sekcją czyszczącą po cięcie cyfrowe modeli produkcyjnych i krótkich serii.

Wykrawanie cyfrowe

Pełną produkcję modeli (tzw. makieta, mockup) wykonujemy w oparciu o niezwykle precyzyjny stół tnący Esko Kongsberg. Dokładność jest na poziomie 0.02mm, a pasowanie odbywa się poprzez pracę kamery uwzględniając również skalowanie w razie potrzeby. Wykonujemy cięcie, perforację, nacinanie oraz bigowanie w jednym przelocie. Obszar roboczy to 160x120cm i obsługujemy wszelkie rodzaje papierów, kartonów, tektur litych, falistych 3 warstwowych, pianek PCV i Kappa do 5mm grubości. W przypadku realizacji produkcji wymagających druku oraz cięcia prosimy o kontakt celem wyjaśnienia jak przygotować pliki.

Tłoczenie Braille'a może być realizowane w dwóch miejscach linii produkcyjnej: podczas sztancowania lub sklejania na składarko-sklejarce Heidelberg Diana 80. Wybór techniki jest zależny od długości nakładów. Każdy narząd potwierdzany jest przez zaawansowany dział Kontroli Jakości wyposażony w system EyeC. Znakowanie odbywa się na wybranych ściankach opakowań.

Nasze prace wykończeniowe obejmują:

  • klejenie ręczne oraz automatyczne,
  • falcowanie ręczne oraz automatyczne (falcerki GUK),
  • zszywanie zszywkami,
  • bigowanie,
  • cięcie,
  • nacinanie (np. etykiet samoprzylepnych),
  • oraz oczywiście pakowanie zgodnie z wymogami Klienta.